Nekrologi wyborcze

Jest niewiele rzeczy tak śmiesznych dla przypadkowego czytelnika, a tak przykrych dla bliskich, jak błędy w tekstach nekrologów. Pierwszy raz z problemem tym spotkałem się prawie trzy lata temu składając nekrolog bliskiej osoby w krakowskim biurze ogłoszeń „Gazety Wyborczej” przy ulicy Brackiej. Choć byłem w dość złej formie, wychwyciłem dwie literówki na pierwszej szczotce i jeszcze jedną na drugiej. W druku błędów już nie było, może dzięki temu, że nie skorzystałem z oferty wklejenia krzyżyka na drogę, do wyboru z katalogu.

Od tamtego czasu czytam dokładnie nekrologi w krakowskim dodatku „Gazety Wyborczej”. Pewnego razu przeraziłem się ich liczbą w jednym dniu, na pierwszy rzut oka cztery razy większą niż zazwyczaj, sugerującą zderzenie tramwaju wodnego z dorożką. Dopiero po chwili zorientowałem się, że przez pomyłkę czytam „Dziennik Polski”. Sprawdziłem potem GW, liczba nekrologów była w normie.

Temat ten omawiałem z wieloma znajomymi wiele miesięcy temu i nieskromnie założyłem, że skoro świat jest taki mały, to wieść o moich badaniach dotrze na Bracką i zostanie tam wprowadzony program naprawczy. W sumie było już mi trochę żal, że nie pośmieję się złośliwie z próśb, by zamiast kwiatów przekazać pieniądze na rzecz jakiejś Funacji, i innych podobnych byczków. Ostatni błąd, sprzed prawie pół roku, był nawet nie literówką tylko brakiem zgrania systemów informatycznych:


Zrozumiałe, w końcu to duża firma. Ale program naprawczy nie został wprowadzony. Przedwczoraj trafiłem na następujące:

Tym razem poszperałem w internetowym archiwum GW. Efekt w drukowanej gazecie nie był błędem zecera, lecz grafika, po prostu krzyżyk przysłonił pierwszą literę zdania. I na tym by się pewnie skończyło, gdybym kątem oka nie wyłapał tego:


Nekrologów Prof. Jerzego Habera było dużo. Zastanawiam się, czy nad nekrologami GW czuwa doświadczony redaktor czy jakiś botoid.

Ciekaw jestem kto pierwszy zarejestruje domenę zabawnenekrologi.pl. Może Agora?

A jak zawsze niezawodny xkcd trafił w dziewiatkę i pół dzisiejszym rysunkiem

Tagi: , , , ,

Tu możesz zostawić komentarz, ale może najpierw przeczytaj "zasady komentowania".

