Botoid

W świecie infolinii nie ma już po drugiej stronie słuchawki prawdziwych ludzi. Zastąpiły ich botoidy. Kiedy rozmawiam z, dajmy na to, infolinią neostrady, czuję się jeszcze trochę dziwnie, choć powinienem był się przyzwyczaić przez ostatnie parę lat. Gdy infolinia każe mi czekać dłużej niż 45 sekund na odpowiedź, powraca do rozmowy tekstem „Przepraszam, że musiał pan tak długo czekać”. Nauczyłem się odpowiadać tym samym kiedy ja sam nie mogę się przez dłuższy czas odezwać, zajęty wykonywaniem otrzymanych od niej poleceń. Nauczyłem się trzymać przed sobą zwykłą kartkę z wypisanymi wszystkimi pinami, loginami, clientid’ami i nazwiskami panieńskimi matek, i tylko zaznaczam ile razy odpytano mnie o konkretny kawałek informacji, by kompletnie nie zbotoidzieć.

Botoid jest ciekawym stadium rozwojowym sztucznej inteligencji. To był genialny pomysł, by zrobić coś lepszego na podobieństwo bota. Udało się stworzyć ludzi mówiących i myślących jak maszyny. Pomimo że żaden program nie przeszedł jeszcze testu Turinga, od dawna pojawiały się doniesienia o ludziach, którzy go oblali. To oni byli prototypami botoidów. A teraz botoidy zaczynają pojawiać się wszędzie.

Pojawiają się w mojej ulubionej grze typu MMORPG, którą bawi się coraz mniej ludzi. Nie rozumiem dlaczego. Ma najlepszą z możliwych grafik 3D, najlepszy dźwięk, pozwala na ogromną ilość interakcji z niezliczonymi pozostałymi uczestnikami, obdarzonymi często bardzo rozwiniętą inteligencją. Ta gra to Outside.

Real Life
Ale już teraz, gdy w nią gram, sprzedawca na stacji benzynowej nie pyta mnie, czy mam kartę stałego klienta, lecz od razu jej żąda. Tego samego domaga się ode mnie kasjerka w sieci „ekskluzywnych” delikatesów. Gdy okazuje się, że takowej nie mam, nalegają bym wypełnił kilkustronicową ankietę, w której muszę podać kod pocztowy, na wypadek gdybym zapomniał hasła. Za niedługo na program lojalnościowy będzie próbował mnie namówić mój przedsiębiorca pogrzebowy. Przy zakupie ilu pogrzebów dostanę jeden gratis? Dziesięciu? Może tylko czterech?

Pewnego dnia botoidy zostaną tak bardzo uproszczone, że naukowcy będą mogli je wreszcie zbadać. Korzystając ze zdobytej wiedzy zaprogramuję wreszcie boty oparte o prawdziwie sztuczną inteligencję.null

Tagi: ,

Tu możesz zostawić komentarz, ale może najpierw przeczytaj "zasady komentowania".

